“Mevsim kış olsa da, çocukluğun
o şen bahârı gönlümüzde hep dâim olacak” diyerek Şubat ayında okurlarına merhabâ
diyen Ayasofya Dergisi ekibi öncülüğünde, Üsküdar Gençlik ve Eğitim Merkezleri ortaklığıyla
hazırlanan  Ayasofya Çocuk Dergisi;
“Toprak çocukların ilkbaharıdır” düsturuyla ikinci kez merhabâ diyor.

İmtiyaz Sahibi ve Genel Yayın
Yönetmeni Recep Terler’in öncülüğünde çıkan derginin editörlüğünü Hazal Sezgin,
yayın koordinatörlüğünü Muhammed Said Çimen, kültür sanat danışmanlığını ise
Bülent Özdaman yürütürken, kapak ve iç tasarımda P.Yusmar Yusuf’un imzası var.

Dergi; Elif Tekdağ’ın Mavi adlı
şiirine Hatice Şimşek’in yaptığı
çizimle açılıyor. Devamında ise Dedemin
Hayali
hikayesi ile Sedanur Demirci
geliyor. Çizimleri ise Hazal Sezgin’e
ait.

 

Maide
Avcu
’nun
dünya haritasına uyguladığı mandala çizimi ise derginin en renkli
bölümlerinden.

Gönüllülük ve samimiyetle yapılan
bir iş nasıl bereketlenir, çocuklarla beraber büyükler de görsün niyetiyle dergide
yer alan;  Seda Kargalı’nın öncülüğündeki “İnfakhanesi”
projesi okurlarına Sudan’dan selâm getiriyor.

Orhan
Kahveci
’ye ait 4 farklı illüstrasyon ise sadece çocukların değil
büyüklerin de dimağında iz bırakacak türden.

Üşengeçliği ile nâm salmış Sessiz Sakin ve Melih Tuğtağ, derginin en genç isimlerinden Arif Can Polat’ın
sorularına oldukça keyifli cevaplar vermiş, sizlerin de üşenmeden bu 6 sayfalık
macerayı okumanızı tavsiye ederiz.

Yine küçük bir çocuğa ait olan
Güzel Eşeğim şiiri, Muhammed İkbal Gönenç’in imzasını
taşırken çizim ile Hatice Şimşek
şiire destek veriyor.

Biraz soluklanmak adına ise Yalçın Gündüz’ün “aile” çizimine selâm
ederken bir sonraki bölümde oldukça uzun seneler öncesine gidiliyor ve okuru
“mangala” oyunu ile tanıştırıyor.

İlk sayıda şiirlerine yer verilen
Üsküdar Belediyesi Yavuztürk Bilgi Evi’ndeki üç öğrencinin yine şiirleriyle
dergiye desteklerini görüyoruz. Melisa
Nur Karadaş
’ın Mutluluk, Ayşe Nur Akyıldız’ın Gündüzlerimi Aydınlatan Sokaklarda ve Derya Gönültaş’ın Şehitlerimiz adlı şiirlerinin çizimleri ise Hazal Sezgin ve Hatice
Şimşek’e ait.

Yine ilk sayıda Mehmet’in
Radyo Programı hikayesi ile dergide yer alan Berat Bıyıklı bu defa Mehmet’in
Tatil Öncesi
hikayesi ile yeni sayıda. Acaba bir sonraki sayılarda Mehmet
neler yaşayacak, diye düşünmeden edemeyeceksiniz.

İkinci sayıdan itibaren devamı
gelecek köşeler serisinin ilki, Seda
Kargalı
’nın hazırladığı Çocuk Lügati
bölümünde ise her sayıda çizimlerle desteklenerek unutulmaya yüz tutmuş 5
kelimenin anlamına yer veriliyor. İlk olarak ise “sahaf, sahan, infak, minare,
tayyare” kelimelerine yer verilerek bu kelimelerin Osmanlı Türkçesi hâllerini eklenmesi
de unutulmamış. Kamışı ve mürekkebi ile çocuk lügati bölümüne ise Ahmed Ali İslamoğlu destek veriyor.

 

Hazreti
Nuh Kıssası
ile Şerife
Uçkun
okurlarını Süleyman Dede ve Yadigar Nine ile tanıştırırken; Hamiyet Varlı’nın çizimi ise dikkat
çekiyor. Gökhan Kara’nın Ayasofya şiiri ise “çocukça bir
duyuşla” Ayasofya Camii’ne olan hasreti dile getiriyor.

“Objeart”
sanatı ile eşyaya bir başka gözle bakmayı öğrenirken Resul Ertaş’ın bu minvâldeki çalışmaları çocukların ve büyüklerin
ufkunu açacak türden.

Göğe selâm vermeden geçmek
olmaz elbet. Dergide devam edecekler serisinin bir diğeri ise Seda Kargalı’nın
hazırladığı “Gökyüzü Seyyahı”
bölümü.

Colas
Gutman
’ın “Çocuk” kitabına dair Ervanur Erdoğan’ın inceleme yazısı ise dikkat çekiyor.

İlk sayıda Kuşkonmaz Camii’nde
mesken tutamayan Gezgin Kuş Tayr’i; Gülnur Yıldız’ın kalemiyle Ayazma Camii’nin kuş saraylarına buyur
ediyor okurlarını. Hilâl Polat Terler’in
hazırladığı Büyüklere Ödevler bölümü
ise; yaz tatilinde çocukları epey sevindirecek türden.

Bir şiir ile soluklanmak adına
Neslihan Gülle’nin Allah’a Giden Yol şiiri ile devam
ederken 4 yaşındaki Münevver Fildişi’nin
annesine neden “Abugay” diye seslendiği Bülent
Özdaman
’ın kaleminden hayretle okunuyor. Çizimler Gülnur Yıldız’a ait.

Türkiye’de ve dünyada, dünya
çocuk gününde çocuklardan gelen resimlerin pul olarak bastırılmış örneklerini
gösteren mektup köşesi; 3. Sayıda ek olarak pul bastırabilmek adına çocuklardan
çizimler bekliyor.

Ramazan-ı Şerif hilâl’inin
gözlenmesine günler kalmışken Ramazan
Sokağı
bulmacası ile dergi yoluna devam ediyor.

Bir dayı ve yeğenin tebessüm
ettiren hikâyesinin şiiri ise Kızıl Göz
ismi ile Fatih Kasva’nın kaleminden
okunuyor. Çiziminde ise Hazal Sezgin’in
imzası var.

Okuduk, yazdık, çizdik, güldük
ve eğlendik; peki ya hani yemek, diyorsanız çok ilginç bir meyve ile
tanıştırıyor okurlarını dergi: Adı, dikenli
incir
. Mahareti neymiş, okuyup da görmeli.

Mayıs ayı vesilesiyle çizim ve
hikâye düzenlemesi Elif Nur Can’a
ait olan Fetih 1453 eki
ve Ramazan-ı Şerif’i selâmlamak adına Ferda
Aydın
’ın hazırladığı çocuklar için Ramazan
İmsakiyesi
ekleri oldukça dikkat çekerken, Fatih Camii’ndeki 10
kadar çocuğa “diş kirası deyince aklınıza ne geliyor?” diye sorularak onlardan
gelen cevaplarla Tuğba Özdemir’in
hazırladığı diş kirası köşesi için de yine Ferda Aydın’ın çizimleriyle diş kirası etiketleri eki de
derginin hediyelerinden biri.

Son olarak Objeart sanatı ile dergide
yer alan Resul Ertaş’a ait “Şehir ve Çocuk” temalı bir çalışma ise
derginin arka kapağını süslüyor.

Unutmadan, editör yazısından
anlaşıldığı üzere bir süredir derginin karakteri nasıl olsa diye düşünülürken Ayasofya’nın
Kedisi olarak nâm salmış olan Gli ile karar kılındığı görülüyor. Bundan sonra
dünyaya hayretle bakan Şaşkın Kedi Gli’nin
imzası dergide görülebilecek gibi. Gli’nin çizimi ise Orhan Kahveci’nin imzasını taşıyor.

Dergiye aşağıdaki iletişim bilgilerinden ulaşabilirsiniz:
ayasofyacocuk@gmail.com
twitter.com/ayasofyacocuk
0 541 650 54 24

Kategoriler: Dergi/Fanzin

Merdiven Altı

"Varlığımız Sırlarımızdan İbaret!"

0 yorum

Aklınızdan Ne Geçiyor?

%d blogcu bunu beğendi: